dassdadsadssdadas

Logo

Ocenianie Zachowania

Tutaj znajdziesz zasady oceniania zachowania w naszej szkole.
  1. Tryb i zasady ustalania oceny z zachowania.
    1. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna ucznia uwzględnia w szczególności funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym, respektowanie zasad współżycia społecznego i norm etycznych.
    2. Wychowawca klasy na początku roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców o zasadach oceniania zachowania.
    3. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:
      • wzorowe,
      • bardzo dobre,
      • dobre,
      • poprawne,
      • nieodpowiednie,
      • naganne,
    4. Ocena zachowania nie może mieć wpływu na oceny z zajęć edukacyjnych. Na wniosek Rady Pedagogicznej uczeń, który uzyskał po raz drugi ocene naganną może być nie promowany.
    5. Ocenę zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii (po konsultacji)  uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
    6. Wychowawca przed wystawieniem oceny z zachowania ma obowiązek skonsultować ją z nauczycielami uczącymi w danej klasie. Ocena może być zeminiona na wyższą lub niższą.
    7. Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.
    8. Uczeń ma prawo odwoływać się od oceny z zachowania do Dyrektora Szkoły, o ile wystawiona została niezgodnie z przyjętą procedurą w WSSOZ.
    9. Oceny zachowania są jawne zarówno dla ucznia, jak i dla jego rodziców.

Na ocenę z zachowania wpływ mają uwagi zamieszczone w dzienniku.

a) Działania dyscyplinujące wobec uczniów z nagannym zachowaniem (np. samowolne wyjście z klasy, palenie e-papierosów, przekleństwa)

Liczba uwag
w całym cyklu kształcenia

Naprawcze działania szkoły

Działania dyscyplinujące

Dokumentowanie

3 uwagi

Rozmowa wychowawcy z uczniem próba poznania przyczyny nagannego zachowaniaUpomnienie wychowawcyAdnotacja w dzienniku elektronicznym

5 uwag

I komisja dyscyplinująca. Rozmowa z uczniem w obecności pedagoga szkolnego i rodziców. Przypomnienie o konsekwencjach nagannego zachowania. Pisemne zobowiązanie ucznia do odpowiedniego zachowania w szkole.Nagana wychowawcy, obniżenie oceny z zachowania o jedną ocenęAdnotacja w dzienniku elektronicznym

Kolejne 3 uwagi

II komisja dyscyplinująca. Rozmowa z uczniem w obecności rodziców, pedagoga szkolnego i dyrektora szkoły. Podpisanie przez ucznia oświadczenia o zapoznaniu się z konsekwencjami dalszego nagannego zachowania.Nagana dyrektora szkoły, ocena nieodpowiednia z zachowania

Adnotacja w dzienniku elektronicznym


 

Kolejne 2 uwagi (łącznie 10 uwag)


 
Uczeń zostaje skreślony z listy uczniów - na wniosek wychowawcyAdnotacja w dzienniku elektronicznym

Działania dotyczą całego cyklu kształcenia

Opracowane przez zespół w składzie:

Krystyna Komorowska dyrektor ds wychowawczych

Mirella Kurek-Wardyn   pedagog szkolny

Alicja Mazur pedagog szkolny

Zatwierdzone przez Radę Pedagogiczną w dniu 24.06.2019 r.  

  1. Ogólne  kryteria oceny z zachowania.
    1. Zachowanie ucznia ocenia się w czterech kategoriach: stosunek do obowiązków szkolnych, frekwencja, kultura osobista, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i postawa wobec nałogów, uzależnień.
    2. Wychowawca ma obowiązek comiesięcznego analizowania frekwencji uczniów swojej klasy.
    3. Wychowawca wybiera w kolejnych kategoriach zapisy, które najbardziej chrakteryzują uczniów w jego opinii, innych nauczycieli, uczniów lub innych członków szkolnej społeczności i przyznaje uczniowi odpowiednią ilość punktów.  
    4. Uczeń, który choć w jednej kategorii otrzymał 0 punktów nie może mieć wyższej oceny niż nieodpowiednią.
    5. Punkty otrzymane w poszczególnych kategoriach sumuje się i wystawia ocenę, stosując tabelę przeliczeniową.

 3. Szczegółowe kryteria oceny z zachowania.

  1.  Za każdy przypadek spożywania alkoholu lub zażywania środków odurzających, a także ich posiadania i rozprowadzania (w szkole lub podczas wyjść zorganizowanych przez szkołę) obniża się uczniowi ocenę do nagannej.
  2. Ocenę z zachowania obniża się do nagannej, bez względu na dotychczasowe osiągnięcia za jednorazowe wykroczenie powodujące zagrożenie życia lub inny czyn będący w kolizji z prawem karnym (szantaż, kradzież, dotkliwe pobicie, celowe zniszczenie mienia).
  3. Uczeń, który fotografuje, filmuje, nagrywa, przetwarza, rozpowszechnia zdjęcia, filmy lub wszelkie inne możliwe nagrania z udziałem nauczycieli, pracowników CKZiU, koleżanek i kolegów bez ich zgody otrzymuje naganę Dyrektora Szkoły.
  4. Otrzymanie przez ucznia upomnienia Dyrektora Szkoły powoduje, że otrzymuje on ocenę śródroczną lub roczną nie wyższą niż nieodpowiednią, chyba, że okres trwania kary minął lub został skrócony, a zachowanie ucznia nie budzi już zastrzeżeń.
  5. Otrzymanie prze ucznia nagany Dyrektora Szkoły powoduje, że otrzyma on ocenę śródroczną i roczną naganną, chyb, że okres trwania nagany został skrócony a zachowanie ucznia nie budzi już zastrzeżeń.

Procedury monitorowania frekwencji na zajęciach szkolnych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 2 ELEKTRONIK  w Zielonej Górze.

1. Monitorowanie frekwencji służy wspieraniu skuteczności i efektywności procesu kształcenia.

2. Nieobecności uczniów na zajęciach powinny być usprawiedliwiane przez rodzica lub opiekuna prawnego w ciągu 7 dni od ich ustania, a w wyjątkowych przypadkach (np. utrudniony kontakt ucznia z rodzicami) w ciągu 14 dni.

3. Dopuszczalnymi formami usprawiedliwienia nieobecności ucznia w szkole są : 1.zwolnienie lekarskie 2.pismo urzędowe 3. pisemne lub ustne oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego.

4. Oświadczenie rodziców nie jest dokumentem urzędowym zatem podlega ocenie nauczyciela - W przypadku sytuacji wątpliwej (np. nagminne opuszczanie pojedynczych godzin), wychowawca może podjąć decyzję o nieusprawiedliwieniu nieobecności. Decyzję odnotowuje w dzienniku.

5. Jeżeli przewidywana nieobecność ucznia jest dłuższa niż 3 dni, rodzic powinien powiadomić wychowawcę/ szkołę niezwłocznie.

6. W przypadku nieobecności ucznia trwającej dłużej niż 3 dni i braku informacji od rodziców o przyczynach nieobecności wychowawca klasy jest zobowiązany do skontaktowania się z jego rodzicem lub prawnym opiekunem. Fakt rozmowy odnotowuje się w dzienniku elektronicznym.

  1. Uczeń nieobecny na zajęciach szkolnych ma obowiązek nadrobić zaległości w terminie ustalonym przez nauczyciela danego przedmiotu, nie dłuższym niż 2 tygodnie.

8. Jeżeli uczeń musi się zwolnić z lekcji w danym dniu, zgłasza to wychowawcy lub nauczycielowi prowadzącemu lekcję , a ten zaznacza w dzienniku elektronicznym : nieobecny usprawiedliwiony ( nie stosujemy zapisu : zwolniony)

9. Frekwencja ucznia na zajęciach lekcyjnych jest jednym z kryteriów wpływających na ocenę z zachowania.

10. Ucieczka całej klasy z zajęć lekcyjnych jest naruszeniem regulaminu szkoły , które powoduje dezorganizację jej pracy. Uczniowie danej klasy otrzymują naganę wychowawcy, co skutkuje obniżeniem oceny z zachowania o jedną ocenę. Wstrzymane są wszelkie wyjścia klasy poza szkołę w godzinach lekcyjnych. W przypadku kolejnej ucieczki klasy z zajęć lekcyjnych , uczniowie danej klasy otrzymują z zachowania ocenę śródroczną i roczną nieodpowiednią.

11. Działania dyscyplinujące szkoły wobec uczniów z naganną frekwencją

Liczba godzin nieusprawiedliwionych

W roku szkolnym

Naprawcze działania szkołyDziałania dyscyplinująceDokumentowanie

 

10 godzin

Rozmowa wychowawcy z uczniem, próba poznania przyczyn opuszczania zajęć i pomoc w ich rozwiązaniu

 

Upomnienie wychowawcyAdnotacja w dzienniku elektronicznym

 

20 godzin

I komisja dyscyplinująca. Rozmowa z uczniem w obecności pedagoga szkolnego i rodziców. Przypomnienie konsekwencji opuszczania zajęć. Pisemne zobowiązanie ucznia do uczęszczania na zajęcia lekcyjne,

 

Nagana wychowawcy -obniżenie oceny z zachowania o jedną ocenę.Adnotacja w dzienniku elektronicznym

 

40 godzin

II komisja dyscyplinująca. Rozmowa z uczniem w obecności rodziców, pedagoga szkolnego i dyrektora szkoły. Podpisanie przez ucznia oświadczenia o zapoznaniu się z konsekwencjami dalszego opuszczania zajęć lekcyjnych.

 

Nagana dyrektora szkoły- ocena nieodpowiednia z zachowania.Adnotacja w dzienniku elektronicznym i w arkuszu ocen.

 

60 godzin

 

Uczeń zostaje skreślony z listy uczniów - na wniosek wychowawcy

 

 

12. Skreślony zostaje punkt 2 , podpunkt 4 „Ocenianie zachowania uczniów" w brzmieniu" Uczeń , który choć w jednej z kategorii otrzymał 0 punktów nie może mieć wyższej oceny niż nieodpowiednią".

Promowanie wzorowej frekwencji

13. Uczniowie ze wzorową frekwencją : 0 godzin nieusprawiedliwionych w ciągu roku szkolnego, którzy nie mają żadnych uwag za naganne zachowanie, otrzymują ocenę wzorową z zachowania oraz zostają wyróżnieni przez wychowawcę klasy.

Procedury opracowane przez zespół w składzie:

  1. Jerzy Piczak nauczyciel
  2. Katarzyna Marciniak nauczyciel
  3. Aleksandra Czyż nauczyciel
  4. Alicja Mazur pedagog szkolny

Zatwierdzone przez Radę Pedagogiczna w dniu 24.06.2016 r.